Monday 28 September 2020

KENAPA ADA PRORIDE HEAVY DUTY ABSORBER?

 


Di awal kemunculan brand Proride hanya terdapat dua jenis absorber sahaja keluaran iaitu Standard dan Performance. Ini adalah permintaan awal pasaran semasa marketing research dilakukan.
Untuk spec standard adalah untuk pengguna kereta biasa yang mahu menukar absorber selepas absorber lama rosak.
Untuk absorber performance adalah untuk pengguna yang orang kata 'berjiwa muda', nak nampak kereta sporty dan rasa sedikit performance handling ketika memandu.
Jadi pengguna biasa yang tidak mahu pemanduan performance handling, tapi ada sedikit improvement dalam driving comfort, macamana? Sebab itulah kemunculan heavy duty absorber.
Ada juga yang mengatakan heavy duty sesuai untuk kereta yang membawa muatan banyak selalu seperti teksi, Grab dan MyCar dan lain-lain lagi
Dari segi setting absorber, ketinggian dan panjang absorber masih sama dengan absorber standard. Dari segi luaran juga tidak berubah dari yang asal sebab perlu sama untuk dipasang pada kereta.




Ada sedikit perubahan pada 'damping force' absorber heavy duty. Settingnya dinaikkan lebih tinggi sedikit dari standard, 5% ~ 8% kenaikan dari absorber original (KYB/APM). Kenaikan setting diukur dari absorber original bukan dari absorber standard Proride.
Sebab apa kenaikan ikut absorber original bukan dari absorber standard Proride? Ini untuk membolehkan pengguna mengagak kenaikan setting dari absorber original mereka sebelum mereka bertukar kepada absorber Proride.
Kenapa perlu tukar warna dan kenapa pilihan warna adalah Maroon? X pilih warna merah ke, biru ke, hijau ke? Absorber heavy duty perlu ditukar warna selain dari hitam perlu perbezaan dan mudah untuk dikenali sekali pandang sahaja. Pilihan warna Maroon adalah lebih kepada mood warna gelap untuk menampakkan lebih tahan lama.
Jadi absorber mana pilihan anda? Standard - hitam atau Heavy Duty - maroon?
Pada post seterusnya kami akan menerangkan absorber Performance - kuning pula. Nantikan dari kami
Untuk yang berminat boleh usha shop kami dibawah:
Nak direct whatsapp team kami pun bolehh
Untuk melihat/cuci mata boleh view catalog dalam link dibawah:


0 comments:

Post a Comment