Thursday 13 February 2014

Proride Shock Absorber



Proride adalah jenama barangan dari Sapura industrial Berhad. (Syarikat Bumiputra)
Pihak Kami menjual Barang Proride yang 100% Original

Jenama Proride Menghasilkan 3 jenis Absorber, iaitu:



Standard Absorber (Black)
-Improved OEM Spec
-Performance increase 3%~5% from OEM Spec
-Absorber Type Gas + oil
-Height/Dimension as per OEM Spec

Heavy Duty Absorber (Maroon)
-Heavy used spec
-Performance increase 5%~8% from OEM Spec
-Absorber Type Gas + oil
-Height/Dimension as per OEM Spec



Performance Absorber (Yellow)
-Special tuned performance spec
-Performance increase 13%~20% from OEM Spec
-Absorber Type Gas + oil
-Height/Dimension Reduce 20mm to match Lowered Spring

Proride Menghasilkan Absorber untuk model Kereta :


Segala Pertanyaan dan Pembelian Sila hubungi :
019 - 493 8335 (Zan)
(Call/sms/whatsapp)

by Proride Suspension Specialist

6 comments:

  1. Salam 1 Malaysia... Saya ada beberapa soalan tentang perform abs. Sekarang saya menggunakan sport spring proride 1.6 oleh kerana kereta saya adalah wira aeroback SE. Spring standard wira SE ini tidak langsung terdapat di mana2 kedai spare part dan hanya boleh menempah di Proton sahaja. Jadi saya terpaksa menggunakan sport spring ini untuk menampakkan standard height pada kereta saya tetapi bukan lowered. Adakah kereta saya akan turun sedikit ketinggiannya jika saya menggunakan perform abs? Bagaimana pula dengan body roll? Adakah akan berkurangan? Bolehkah saya menggunakan abs nie di belakang dengan APM performax standard (1.6)? Adakah belakang juga akan turun sedikit ataupun kekal tetapi lebih kepada stiffness? Saya inginkan kenderaan saya selesa tetapi masih lagi mampu untuk membuat 'hot lap' seperti adjustable sus? Saya adalah kaki corner dan amat penting untuk kurangkan body roll dan menguatkan grip sewaktu mengambil corner. Brake Pad pula diperbuat dari bahan apa? Saya cuba bertanya pada rakan2 yang kaki speeding tetapi mereka mencadangkan brand seperti bendix etc. Brand2 begitu agak mahal tetapi menjaminkan keselamatan dan braking yang meyakinkan. Saya telah banyak kali bertukar brake pad tetapi semuanya tidak meyakinkan saya ketika hard braking, hi-speed braking mahupun emergency braking. Debu hitam juga sering menebal pada sport rim saya. Ada brake pad yang saya gunakan hanya best functional bila dalam hi-speed tetapi bila casual ride terpaksa brake dari jauh. Yang lain hanya fully functional bila casual ride sahaja tetapi bila hi-speed memang tidak boleh diharapkan. Harap dapat penjelasan dan saranan dengan segera.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Absorber tak control tinggi kereta
      2. Spring performance akan mengurangkan comfort kereta anda
      3. Menggunakan performance absorber hanya menambah baik dari segi cornering tapi tidak menurunkan dan mengurangkan lagi comfort kereta
      4. disebabkan absorber standard belakang dan spring standard belakang, highspeed akan rasa membuai di belakang
      5. Spring standard SE boleh beli dari kami

      Delete
  2. Bolehkah setup sekarang saya gunakan untuk perform abs ke kereta saya? (proride sport spring depan dan apm performax standard belakang) Ataupun mempunyai cadangan yang lain? Saya masih lagi kekurangan kos tetapi abs mmg perlu ditukar keempat-empatnya kerana apabila cornering, terasa body roll yang teramat. Wajarkah saya hanya menukarkan dahulu perform abs? Anggaran kos hanya untuk abs dan fullset (kesemuanya) berapa?
    Thanx....

    ReplyDelete
  3. What is meaning of heavy duty maaroon?

    ReplyDelete
  4. Hai..sy pengguna proride meroon heavy duty di kereta nissan almera,sebelum ni pkai standart adsober,suspension kreta lembut dan smooth,slepas tkr ke heavy duty ni,suspension jd kurang sdap dan trllu keras sehingga alami hentakkn yg kuat apabila langgar line kuning walaupun line tu x tebal..adakah yg dimksudkn heavy duty ni lbih dr performance??mohon penjelasan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikutkan spec nya, maroon ni berada di tengah2 antara standard dan performance. cuba tuan check pressure tayar dan cuba kurangkan anginnya sedikit tengok ada beza ke tak

      Delete